1. Velkomst ved formanden
2. Valg af dirigent og referent: Jette og Lene
3. Godkendelse af referat
Referat af 21. september 2022 godkendt
4. Godkendelse af dagsorden
Tilføjelse af punkter
Praktikant
Jul og nytår
Møde om Vendepunkter
5. Siden sidst
Refereres ikke
Vi sætter et punkt på om mail-etik.
6. Konstituering af bestyrelsen
Idéer til arbejdsdeling/Kompetence-overblik i bestyrelsen:
Birgit: aktiviteter, Vendepunkts-instruktør
Anne Marie: events men ikke faste forløb.
Ulrik: administrativ strømlining.
Mette: dirigent
Cornelius: Fællesråd, Dialog-Forum, ENUSP, PUF evaluering, være et talerør/fortaler.
Lene: kurser, facilitere processer, skrive tekster, søge puljer og fonde.
Michael: skaffe flere unge medlemmer, god til teknik, deltage i politiske møder, være dirigent, male-værksted, rettighedscafe, søge legater, holde foredrag.
Hanne: køkken, fiske-ture, ryd op i rod-kurser, kursus om at købe billigt ind, Vendepunkts-instruktør.
Knud: film-forevisning, Vendepunkts-instruktør, aktiviteter skal være små skridt, ansøgninger, RegionH.
a. Formand. Cornelius er valgt.
b. Næstformand. Mette er valgt.
c. Kasserer. Anne Marie, Knud, Hanne og Michael stiller op.
1. runde.
Anne Marie: 3
Knud: 3
Hanne 2
Michael 1
2. runde.
Anne Marie 5
Knud 4
Anne Marie blev hermed valgt som kasserer.
Sekretær: drøftelse om bestyrelsen ønsker en sekretær-funktion besat. Vi udsætter det til næste møde.
7. Aktiviteter:
a. LAP Vendepunkter – 2022
Bestyrelsen kan beslutte om der skal nedsættes ansættelsesudvalg.
Hanne: Vi kan lave det til et instruktør-kursus.
Cornelius: Vi skal lave et opslag og der skal være et ansættelsesudvalg.
Knud: særskilt møde om Vendepunkter. Vil gerne starte torsdag seks timer seks gange.
Lene: Drop det eksisterende udkast til stillingsopslag. Lene vil gerne søge stillingen som VP-facilitator.
Cornelius undersøger hos kommunen om vi kan skubbe aktiviteten.
Flertal for at Cornelius og Mette går videre med processen.
Mig og min forening
Lene orienterede om aktiviteten og deltager-antal.
Events -indsamling/rekruttering af nye medlemmer
Punktet forberedes til næste møde.
8. Økonomi
a. Budget 2022/2023 – saldobalancen
Vi kan ikke bruge saldobalancen til noget. Den er forkert. Anne Marie og Hanne udarbejder et budget sammen. Vi har stort set ingen penge. Cornelius og Anne Marie tager kontakt til landssekretariatet og bogholder. Bestyrelsen søger Landsledelsen om huslejegaranti i 2023.
b. PUF evaluering og regnskab
Cornelius og Anne Marie går videre med opgaven.
c. KK – tilbage betaling af 42.200 kr.
Fortalervirksomhed 2021 som §18 aktivitet blev ikke gennemført pga. corona. Cornelius og Anne Marie går videre med det.
d. Husleje 2023
Udleje lokaler? Samarbejde om mindre projekter f.eks. Peernetværket. Knud finder frem til lejekontrakten.
9. Interne anliggender
a. Klage fra vores tidligere rengøring
Vi har desværre ikke økonomi til rengøring længere. Vi betaler hvad vi skylder Mona. Anne Marie skriver en bekræftelse på Monas ansættelse hos os.
10. Eventuelt
Knuds input til kommende møder: grønne-røde cirkler (trivsel), husorden, desværre nej til praktikant, vi har ikke ressourcer til det. Michael siger, at der er nul-tolerance overfor rygning i lokalerne.
Vi stopper personlige angreb på mail. Holder vores holdninger for os selv. Tonen på mødet var uacceptabel. Vi gør hinanden ondt og skræmmer medlemmerne væk.
Vi søger Landsledelsen om et mindre beløb til jul og nytår.
Næste bestyrelsesmøde: onsdag 9/11 kl. 13.00